Рішення виконавчого комітету №76 «Про затвердження прогнозу бюджету Загвіздянської ТГ на 2025-2027роки»
Скликання: | VIII скликання |
Сесія: | виконком |
Тип документу: | Рішення виконавчого комітету |
Дата: | 07.11.2024 |
Номер документу: | 76 |
Назва документу: | Про затвердження прогнозу бюджету Загвіздянської ТГ на 2025-2027роки |
Прикріплені файли: |
|
ЗАГВІЗДЯНСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА
Івано-Франківського району Івано-Франківської області
Р І Ш Е Н Н Я
ВИКОНАВЧОГО КОМІТЕТУ
від 07.11.2024 р. №76 с. Загвіздя
Про затвердження прогнозу бюджету
Загвіздянської ТГ на 2025-2027роки
З метою визначення основних напрямів дій у середньостроковій перспективі, які сприятимуть досягненню довгострокових стратегічних цілей, відповідно Бюджетного кодексу України, керуючись пунктом 23 частини 1 статті 26, статей 59 та 61 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», виконавчий комітет Загвіздянської сільської ради
В И Р I Ш И В:
1. Затвердити прогноз місцевого бюджету на 2025 – 2027 роки, що додається.
2. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісія з питань планування бюджету, фінансів та соціально-економічного розвитку.
Секретар сільської ради Надія РОЧНЯК
Затверджено
рішенням виконавчого комітету
Загвіздянської сільської ради
№76 від 07.11.2024р.
ПРОГНОЗ
бюджету Загвіздянської сільської територіальної громади
на 2025-2027 роки
1. Загальна частина
Прогноз сільського бюджету на 2025-2027 роки (далі – Прогноз) розроблено на основі положень Бюджетного кодексу України, Податкового кодексу України, з урахуванням прогнозних показників економічного і соціального розвитку України на 2025-2027 роки, Закону України «Про Державний бюджет України на 2024 рік;
Закону, України від 27.07.2023 року № 3278-ІХ «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо забезпечення передбачуваності бюджетної політики та посилення боргової стійкості» , дії норми Бюджетного кодексу України щодо складання Бюджетної декларації як документа середньострокового бюджетного планування;
Статті 751 Бюджетного кодексу України у частині складання у 2024 році прогнозу місцевого бюджету;
Закону України «Про правовий режим в воєнного стану»;
Бюджетної декларації на 2025-2027 роки, від 28.06.2024 року №751. з метою створення дієвого механізму управління бюджетним процесом, встановлення зв’язку між стратегічними цілями та можливостями бюджету у середньостроковій перспективі, забезпечення прозорості, передбачуваності та послідовності бюджетної політики.
Внаслідок триваючої агресії російської федерації проти України, високий ступінь невизначеності та обмежень у різних сферах економіки створюють нові виклики, які потребують оперативного реагування та швидких трансформацій.
З метою сприяння передбачуваності бюджетної системи та створення підґрунтя для відновлення середньострокового бюджетного планування визначені прогнозні показники бюджету Загвіздянської сільської територіальної громади на 2025-2027 роки відповідно до цілей і пріоритетів, визначених прогнозними і програмними документами економічного і соціального розвитку.
Прогноз на 2025-2027 роки визначає основні напрями дій в середньостроковій перспективі, які сприятимуть досягненню довгострокових стратегічних цілей та включає індикативні прогнозні показники сільського бюджету за основними видами доходів, фінансування, видатків за бюджетними програмами, які забезпечують протягом декількох років виконання інвестиційних проектів, взаємовідносин сільського та інших місцевих бюджетів.
На середньострокову перспективу основними завданнями бюджету є:
1) здійснення подальших кроків в напрямі впровадження реформ та підвищення рівня самостійності , шляхом підвищення фінансової спроможності бюджету сільської ради та забезпечення на цій основі підвищення рівня життя мешканців громади і економічного розвитку громади;
2) підвищення ефективності управління бюджетними коштами, здійснення оптимізації витрат, шляхом виключення непріоритетних та неефективних витрат, насамперед тих, що не забезпечують виконання основних функцій і завдань розпорядника коштів та подальшої оптимізації бюджетних програм;
3) дотримання жорсткої фінансової дисципліни, підвищення рівня прозорості та раціональності бюджетного процесу, посилення контролю за витратами бюджету;
4) використання фінансових ресурсів таким чином, щоб отримати максимальний економічний ефект і вирішити найбільш нагальні та важливі завдання;
5) активізація підприємницького потенціалу, зниження частки тіньової економіки для підвищення податкоспроможності (насамперед, легалізація виплати заробітної плати)
6) забезпечення стабільного функціонування бюджетних установ та виконання заходів, передбачених місцевими бюджетними програмами;
7) запровадження ефективних заходів з енергозбереження в бюджетних установах і закладах;
8) спрямування коштів в межах доведених граничних показників на заходи відповідно до їх пріоритетності та актуальності , а також з врахуванням можливої економії коштів за чинними бюджетними програмами .
9) забезпечення фінансування інвестиційних проєктів (програм), що мають термін реалізації більше одного року.
Ключовими завданнями бюджетної політики є обґрунтоване з урахуванням всіх викликів, зумовлених воєнним станом, визначення напрямів спрямування бюджетних коштів , пріоритезація забезпечення фінансовими ресурсами нагальних заходів в умовах, що склалися на цьому етапі функціонування бюджетної системи України.
У середньостроковому періоді бюджетна система України функціонуватиме на засадах Податкового і Бюджетного кодексів України в умовах реформи міжбюджетних відносин , побудованих на принципах децентралізації фінансів та зміцнення фінансової основи місцевого самоврядування , підвищення відповідальності учасників бюджетного процесу.
Прогноз, ґрунтується на принципі збалансованості бюджету, ефективності та результативності, обґрунтованості, повноти бюджетної системи .
ІІ. Основні прогнозні макропоказники економічного і соціального розвитку на 2025-2027 роки, схвалені постановою КМУ від 28.06.2024р.№780
Індикативні прогнозні показники сільського бюджету на 2025-2026 роки є основою для складання головними розпорядниками бюджетних коштів планів своєї діяльності та формування показників проекту місцевого бюджету на середньострокову перспективу.
Індикативними показниками соціально-економічного розвитку, які використовуються при складанні Прогнозу, є, зокрема:
Назва |
2023 (звіт) |
2024рік (очікуване) |
2025 прогноз |
2026 прогноз |
2027 прогноз |
1 |
|
|
2 |
3 |
4 |
Валовий внутрішній продукт: |
|
|
|
|
|
номінальний, млрд. гривень |
6537,8 |
5459,6 |
8 466,3 |
10 123,2 |
11 782,8 |
реальна зміна , відсотків до попереднього року |
5,3 |
3,6 |
2,7 |
7,5 |
6,2 |
Індекс споживчих цін: |
|
|
|
|
|
у середньому до попереднього року, відсотків |
105,1 |
108,5 |
109,7 |
109,9 |
108 |
грудень до грудня попереднього року, відсотків |
104,9 |
109,7 |
109,5 |
110,4 |
105,9 |
Індекс цін виробників промислової продукції: |
|
|
|
|
|
грудень до грудня попереднього року, відсотків |
116,4 |
118,4 |
111,1 |
112,4 |
107,8 |
ІІІ. Загальні показники бюджету
Назва |
2025 рік |
2026 рік |
2027 |
Прожитковий мінімум, грн: на одну особу загальний показник |
2920 |
2920 |
2920 |
дітей віком до 6 років, грн |
2563 |
2563 |
2563 |
дітей віком від 6 до 18 років, грн |
3196 |
3196 |
3196 |
працездатних осіб, грн |
3028 |
3028 |
3028 |
осіб, які втратили працездатність, грн |
2361 |
2361 |
2361 |
|
Посадовий оклад працівника І тарифного розряду Єдиної тарифної сітки |
||
З 01 січня 2025 року |
8000 |
3600* |
|
З 01 січня 2026 року |
8000 |
3600 |
|
З 01 січня 2027 року |
8000 |
3600 |
|
Коефіцієнт росту цін на оплату комунальних послуг та енергоносіїв:
- у 2025 році – коефіцієнт 1,086;
- у 2026 році – коефіцієнт 1,071.
Наведені прогнозні показники на 2025—2027 роки, розраховані в умовах воєнного часу, високої невизначеності під час постійних змін зовнішніх та внутрішніх умов економічного розвитку, є оцінкою в режимі реального часу і з огляду на поточну мінливість соціально-економічної ситуації можуть бути уточнені та переглянуті як у бік покращення, так і в бік погіршення. Наявність надзвичайної невизначеності щодо подальшої реалізації безпекових ризиків та зовнішніх факторів робить можливим реалізацію різних сценаріїв економічного розвитку.
Прогноз обсягу доходів бюджету Загвіздянської сільської територіальної громади на :
2025 рік -50 118,8 тис. грн.,
2026 рік -51 722,6 тис. грн., зростання до 2025 року на 1 603,8 тис. грн., або на 3,2%;
2027 рік -53 377,7 тис. грн., зростання до 2026 року на 1 655,1 тис. грн., або на 3,2%.
Прогноз видатків бюджету на:
2025 рік – 50 118,8 тис. грн.,
2026 рік – 51 722,6 тис. грн.,
2027 рік – 53 377,7 тис. грн.
ІV Показники доходів бюджету
Показники дохідної частини сільського бюджету на 2025-2027 роки визначені на підставі прогнозних макропоказників економічного і соціального розвитку на 2025-2027 роки, схвалені постановою КМУ від 28.06.2024р.№780, аналізом виконання бюджету попередніх років , нормативно-правових актів сільської ради про встановлення місцевих і зборів.
Пріоритетними завданнями податкової політики є:
-забезпечення стабільних податкових надходжень, необхідних для фінансування чергових витрат;
- здійснення ІТ-консолідації інформаційних ресурсів суб’єктами системи управління державними фінансами;
-удосконалення процесів організації та проведення документальних і фактичних перевірок шляхом впровадження електронних перевірок (е-аудит) із застосуванням відповідного програмного забезпечення ;
- впровадження сучасних цифрових рішень адміністрування податків, зборів, яке базуватиметься на аналізі результатів діяльності контролюючих органів та незалежного опитування платників податків;
- збереження поточної бази оподаткування доходів юридичних та фізичних осіб та забезпечення її цілісності;
-запровадження акцизного податку на підсолоджені цукром напої;
-запровадження єдиного підходу до застосування податкових стимулів.
З метою забезпечення стабільного надходження податків та збільшення податкової бази надходжень до бюджету сільської територіальної громади основними завданнями є:
- поліпшення бізнес-клімату, створення сприятливих умов для стабільної та ефективної роботи суб’єктів підприємництва;
- сприяння створенню нових робочих місць
- перегляд укладених договорів оренди землі, відповідно до нової нормативно грошової оцінки землі, проведення земельних аукціонів;
- забезпечення проведення масово-роз’яснювальної роботи серед населення через засоби масової інформації щодо соціального значення легалізації праці та заробітної плати, обов’язкового декларування доходів та сплати податків.
Показники доходів наведені в додатку 2 до цього Прогнозу.
Основними бюджетоутворюючими підприємствами на території громади є ПАТ «Агрохолдинг Авангард»(агропромислова продукції) та ТОВ «Голд Кераміка»(виробництво цегли, черепиці, керамічних виробів) і ПАТ «Будівельні матеріали»(видобуток піску, глини, гравію і коаліну).
Основним джерелом формування дохідної частини бюджету громади, як і в попередні періоди, залишатиметься податок на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами із доходів платника податку у вигляді заробітної плати. Прогноз надходжень з податку на доходи фізичних осіб розраховано відповідно до єдиної ставки (18 %) оподаткування доходів фізичних осіб.
Також враховано , що буде відновлення зарахування до державного бюджету податку на доходи фізичних осіб у розмірі 4 відсотки, що тимчасово спрямовуються до загального фонду бюджетів сільських, селищних, міських територіальних громад;
-збереження зарахування до сільського бюджету 5 відсотків рентної плати за користування надрами за місцем видобутку корисних копалин;
-поступове наближення ставок акцизного податку на тютюнові вироби до рівня ,передбаченого директивами ЄС.
Єдиний податок – це другий бюджетоутворюючий податок, який зараховується до місцевого бюджету у 100% розмірі. Прогнозний обсяг єдиного податку на 2025-2027роки розраховано з урахуванням положень Податкового кодексу України, фактичних надходжень, кількості платників.
Розрахунок прогнозної суми плати за землю на 2025-2027 роки проведено за підсумками фактичних надходжень за попередні роки.
Прогноз неподаткових надходжень (адміністративний збір, орендна плата, державне мито) розроблений на підставі динаміки надходжень за попередні роки, кількості укладених договорів оренди на приміщення.
З урахуванням прогнозу основних макроекономічних показників економічного та соціального розвитку країни, динаміки бази оподаткування, ефективності податкового адміністрування загальні показники сільського бюджету (без урахування міжбюджетних трансфертів) на 2025–2027 роки зростають, а саме: у 2025 році порівняно із затвердженим показником 2024 року на 1 285,45 тис. грн, або на 2,7% , у 2026 році порівняно із прогнозним показником 2025 р. на 1 603,8 тис. грн., або на 3,2% ,у 2027 році порівняно з прогнозним показником 2026р. на 1 655,1 тис. грн., або на 3,2%.
V. Показники фінансування бюджету , показників місцевого боргу. гарантованого територіальною громадою боргу та надання місцевих гарантій
Показники фінансування бюджету у 2025-2027 роках визначені додатком 3 до цього Прогнозу.
Місцеві запозичення та надання місцевих гарантій з бюджету територіальної громади протягом 2025-2027 років не планується . тому додатки 4і5 до Типової форми Прогнозу місцевого бюджету відсутні.
Використання бюджетних коштів в основних сферах діяльності
Припущення в частині видатків сільського бюджету передбачають:
- збільшення видатків бюджетних установ на оплату комунальних послуг та енергоносіїв з урахуванням прогнозного індексу цін виробників;
- здійснення заходів з підвищення рівня енергоефективності та енергозбереження.
Бюджетна політика на період 2025-2027 років сформована на вимогу ст77 БКУ та спрямовуватиметься, у першу чергу, на забезпечення стабільності фінансування соціальних витрат, пов’язаних з виплатою заробітної плати працівникам бюджетної сфери, реалізацією соціальних гарантій і соціального захисту вразливих верств населення, забезпечення гідних умов життєдіяльності для кожного громадянина, підтримки забезпечення обороноздатності та національної безпеки країни.
Разом з тим, надзвичайно важливим у цьому періоді має стати підтримка економічного зростання, оновлення закладів бюджетної сфери та соціальної інфраструктури, стимулювання переходу до інноваційно-інвестиційної моделі розвитку, реалізація державних структурних реформ у бюджетній сфері та економіці, зокрема, у медицині, освіті, житлово-комунальному господарстві.
Одним з основних завдань бюджетної політики на 2025-2027 роки в умовах реформування бюджетної сфери є забезпечення упорядкування та оптимізації місцевих цільових програм шляхом концентрації бюджетних видатків на пріоритетних напрямах розвитку економіки та соціальної сфери, недопущення необґрунтованого збільшення чисельності працівників бюджетної сфери, забезпечення дотримання вимог чинного бюджетного законодавства учасниками бюджетного процесу на всіх його стадіях.
Тому, фінансування бюджетних витрат здійснюватиметься в рамках жорсткої економії бюджетних коштів. В цих умовах визначальним стане підвищення ефективності видатків, що відбуватиметься на основі визначення їх пріоритетності та оцінки ступеня досягнення очікуваних результатів.
Враховуючи високий рівень невизначеності тривалості та наслідків війни, активності бойових дій, ймовірності виникнення нових викликів, показники прогнозу сільського на середньострокову перспективу може бути скориговано.
Фінансування бюджетних програм у 2025-2027 роках здійснюватиметься в межах фінансових можливостей відповідного бюджетного року з урахуванням економії бюджетних коштів, оптимізації мережі бюджетних установ і їх видатків.
Граничні показники видатків бюджету головними розпорядниками коштів наведені в додатку 6 до цього Прогнозу , граничні показники видатків бюджету за функціональною класифікацією наведені у додатку 7 до цього Прогнозу.
За видами діяльності головними завданнями бюджетної політики будуть такі:
Державне управління
Основними цілями державної політики на місцевому рівні Загвіздянської сільської ради є забезпечення виконання Конституції України, Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та інших законів України, Бюджетного кодексу, нормативних актів Кабінету Міністрів України, інших нормативно-правових актів.
Пріоритетним напрямком у сфері державного управління у 2025-2027роках є:
- організаційного, інформаційно-аналітичного та матеріально-технічного забезпечення діяльності сільської ради;
- реалізація бюджетної політики у сфері фінансів на території сільської ради;
- реалізація наданих державою, а також делегованих повноважень;
- запровадження сучасних інформаційних технологій в діяльності місцевого самоврядування ;
- надання апаратом та виконавчими органами сільської ради високоякісних і доступних адміністративних, соціальних та інших послуг населенню, та виконання інших покладених завдань;
- виконання регіональних і місцевих програм соціально-економічного та культурного розвитку;
- сприяння впровадженню проектних рішень та організація заходів, спрямованих на покращення інноваційного клімату громади;
- забезпечення напрямів регуляторної політики громади;
- забезпечення взаємодії з громадськими організаціями;
- формування інвестиційно - привабливого іміджу громади.
По органах місцевого самоврядування з бюджету Загвіздянської сільської територіальної громади фінансуються:
- Загвіздянська сільська рада (апарат та структурні підрозділи) зі штатною чисельністю 33 штатні одиниці (фактично зайнятих 23) ;
- Фінансовий відділ Загвіздянської сільської ради – 3 штатні одиниці (фактично зайнятих 2).
Освіта
Пріоритетом розвитку галузі освіти в частині повноважень, які відповідно до Бюджетного кодексу відносяться до місцевого рівня, є створення механізмів стійкого розвитку освітнього простору, розвитку освіти як відкритої державно-громадської системи, соціального захисту дітей, педагогічних, інших працівників закладів та установ освіти.
В умовах реформування галузі освіти та запровадження на місцевому рівні системи її модернізації пріоритетними завданнями розвитку галузі на 2025 – 2027 роки залишаються:
- забезпечення стабільного функціонування галузі;
- розвиток освіти, як відкритої державно-громадської системи;
- посилення відповідальності навчальних закладів за якість надання освітніх послуг;
- розвиток і підтримка системи роботи з обдарованою і талановитою молоддю, різнобічний розвиток індивідуальності дитини, її задатків і здібностей;
- розвиток безпечного та інклюзивного освітнього середовища для доступу до якісної освіти безпосередньо у закладах освіти;
- трансформація освітнього простору так, щоб він стимулював розвиток та інновації, був комфортним і доступним, забезпечував усім учасникам освітнього процесу максимальні можливості для розвитку та самореалізації;
-реалізація реформи «Нова українська школа»: затвердження Державного стандарту профільної середньої освіти з 1 вересня 2027 року;
- підвищення якості надання освітніх послуг та ефективності використання коштів освітньої субвенції;
- рівного доступу молодих людей громади до повноцінної якісної освіти, згідно з їх інтересами, нахилами і потребами;
- створення належних умов для здобуття високоякісної освіти дітьми-сиротами, дітьми, позбавленими батьківського піклування, та дітьми, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, соціальної адаптації;
- оновлення змісту та методики системи позашкільної освіти на засадах української національної і громадянської ідентичності та формування оборонної свідомості, та створення умов для діяльності позашкільних навчальних закладів.
Основними результатами, яких планується досягти, є:
- збільшення рівня охоплення дітей дошкільною освітою;
- 100-відсоткове охоплення дітей повною загальною середньою освітою;
- формування безпечної та інклюзивної системи освіти для дітей з особливими освітніми потребами з урахуванням індивідуальних потреб і можливостей таких здобувачів освіти;
- підвищення рівня цифрової грамотності вчителів, педагогів ,керівників закладів освіти
- підвищення рівня матеріально-технічного забезпечення загальноосвітніх навчальних закладів;
З бюджету Загвіздянської сільської територіальної громади на 2025 – 2027роки передбачається фінансувати 1 дошкільний заклад освіти, два загальноосвітніх заклади.
Охорона здоров’я
Здоров’я населення є одним з найважливіших чинників розвитку економіки та добробуту населення.
Ця галузь представлена виконанням Програми фінансової підтримки Комунального некомерційного підприємства "ЗАГВІЗДЯНСЬКИЙ ЦЕНТР ПЕРВИННОЇ МЕДИКО-САНІТАРНОЇ ДОПОМОГИ" Загвіздянської сільської ради.
Пріоритетами розвитку галузі охорони здоров’я є забезпечення населення високоякісними і доступними медичними послугами, профілактика та раннє виявлення захворювань, створення сприятливих умов життєдіяльності людини.
Соціальний захист та соціальне забезпечення
Пріоритетними завданнями та основними цілями у сфері соціального захисту та соціального забезпечення є соціальна підтримка та надання соціальних послуг вразливим верствам населення, зокрема, особам похилого віку, з інвалідністю, ветеранам війни та учасникам антитерористичної операції, членам сімей загиблих військовослужбовців під час воєнних дій , учасникам бойових дій внаслідок російської агресії, громадянам які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, сім’ям та особам, які перебувають у складних життєвих обставинах, малозабезпеченим, внутрішньо переміщеним особам, іншим категоріям осіб.
У 2025 -2027 роках передбачається здійснити наступні завдання :
- сприяння підвищенню рівня соціальної захищеності населення, підтримка ветеранів війни та праці, інвалідів, малозабезпечених верств населення;
-забезпечення належного рівня соціальної підтримки сімей з дітьми та малозабезпечених сімей і сімей з дітьми, загиблих військовослужбовців під час воєнних дій в період оголошеного воєнного стану, внутрішньо переміщених осіб;
-забезпечення прав дитини.
Забезпечення фінансування заходів передбачених місцевою цільовою програмою соціального захисту населення .
Основними результатами, яких планується досягти, є:
-спрощення процедури та скорочення термінів оформлення документів для отримання соціальної допомоги;
-підвищення рівня соціального захисту населення.
Культура і мистецтво
Основним завданням закладів культури на сьогодні та в середньостроковій перспективі є створення якісного актуального україномовного культурного продукту.
У 2025-2027 роках передбачається здійснення таких заходів:
- збереження національних і державних історико-культурних традицій громади;
- створення сприятливих умов для розвитку інтелектуального та духовного потенціалу особистості і суспільства;
- забезпечення реалізації на території громади державної політики у сфері культури та туризму;
- створення умов для забезпечення функціонування закладів культури і мистецтва громади, підвищення рівня матеріально-технічного забезпечення інфраструктури галузі культури, забезпечення поповнення бібліотечних фондів;
- забезпечення якісно нового змісту роботи бібліотек, музеїв, клубних закладів;
- патріотичне виховання молоді та формування почуття національної єдності;
- охорона та збереження культурної спадщини;
Передбачається виконання таких завдань:
- зміцнення матеріально-технічної бази закладів культури;
- проведення місцевих конкурсів, фестивалів, виставок для жителів громади;
- залучення молоді до збереження культурної спадщини та створення нового сучасного культурно-мистецького простору громади.
Результативні показники, яких планується досягти:
- збільшення чисельності читачів, обсягу примірників бібліотечного фонду та книговидач;
- забезпечення проведення культурно-освітніх та мистецьких заходів на належному рівні, збільшення їх кількості та якості.
По закладах культури з бюджету Загвіздянської сільської територіальної громади планується фінансувати 4 установи, зі штатною чисельністю 13 штатних одиниць.
Фізична культура і спорт
Пріоритетами розвитку у цій сфері є всебічне фізичне виховання та становлення здорової нації.
У 2025-2027 роках передбачається здійснення таких заходів:
- підвищення рівня залучення населення до занять фізичною культурою та масовим спортом, удосконалення механізму утворення та утримання мережі сучасних спортивних споруд;
- створення стимулів для здорового способу життя й здорових умов праці шляхом розвитку інфраструктури для занять спортом та активного відпочинку;
- створення можливостей для самореалізації та розвитку потенціалу молоді , популяризації українських суспільно-держаних цінностей;
- активне просування, всебічна підтримка та захист традиційних сімейних цінностей;
- розбудова спортивної інфраструктури, у тому числі будівництво та модернізація спортивних споруд;
- надання якісних фізкультурно-спортивних послуг;
Основними результатами, яких планується досягти, є:
- забезпечення належних умов для організації навчально-тренувального процесу з метою збільшення показників підготовки спортсменів громади;
- підвищення рівня залучення населення до занять фізичною культурою та масовим спортом, зміцнення здоров'я нації та попередження захворювань.
Транспорт та транспортна інфраструктура , дорожнє господарство.
Для забезпечення реалізації державної політики у сфері транспортної інфраструктури є поліпшення транспортно експлуатаційного стану доріг місцевого значення .
Охорона навколишнього середовища
Основними пріоритетами діяльності у сфері охорони навколишнього середовища є сприяння формуванню чистого та безпечного природнього середовища, збереження та відновлення природних екосистем шляхом забезпечення сталого та раціонального природокористування , управління відходами.
Житлово-комунальне господарство
Цілями державної політики по житлово-комунальному господарству Загвіздянської сільської територіальної громади є забезпечення реалізації у 2025 - 2027 роках на території громади завдань у галузі житлово-комунального господарства, в тому числі передбачається здійснити такі заходи:
- підвищення якості надання житлово-комунальних послуг та покращення стану благоустрою населених пунктів громади;
- проведення робіт з розширення території збору сміття та покращення експлуатації сміттєзвалищ;
- збереження та утримання на належному рівні зелених насаджень населених пунктів громади, зон відпочинку, кладовищ;
- забезпечення функціонування системи вуличного освітлення;
Очікувані результати, яких планується досягти:
- покращення благоустрою населених пунктів громади;
У сфері житлово-комунального господарства плануються видатки з бюджету Загвіздянської сільської територіальної громади на реалізацію завдань та заходів, передбачених цільовими програмами у 2025-2027 роках.
VII. Бюджет розвитку
Інформація щодо капітальних видатків сільського бюджету у середньостроковій перспективі наведена у додатку 9.
VIII. Взаємовідносини бюджету з іншими бюджетами
Пріоритетом бюджетної політики у 2025-2027 роках стане реформування міжбюджетних відносин з метою запровадження середньострокового бюджетного планування та підвищення ефективності використання бюджетних коштів.
Міжбюджетні трансферти з державного бюджету бюджету Загвіздянської сільської територіальної громади прогнозується в таких розмірах:
- освітня субвенція:
на 2025 рік -18 465,3 тис. гривень,
на 2026 рік – 19 056,1 тис. гривень,
на 2027рік – 19 665,9 тис., гривень.
- базова дотація:
на 2025 рік – 9 487,9 тис. гривень,
на 2026 рік – 9 791,5 тис. гривень ,
на 2027 рік – 10 105,0 тис. гривень,
Видатки на фінансування місцевих програм
В період дії воєнного стану в країні бюджетні повноваження та наявні ресурси, насамперед, спрямовуватимуться на виконання завдань щодо відсічі збройної агресії, реалізації заходів з мобілізації, територіальної оборони та захисту безпеки населення Загвіздянської сільської територіальної громади, безперебійного функціонування установ бюджетної сфери та забезпечення життєво необхідних потреб жителів територіальної громади.
Фінансування видатків бюджету Загвіздянської сільської територіальної громади на місцеві цільові програми на період 2025-2027 року здійснюватиметься в рамках жорсткої економії бюджетних коштів. В цих умовах визначальним стане підвищення ефективності видатків, що відбуватиметься на основі їх пріоритетності та оцінки ступеня досягнення очікуваних результатів.
Начальник фінансового відділу Тетяна ОЛІЙНИК